Tuesday 28 July 2009

Ada cerita lawak!

Ini cerita hanya cereka semata-mata ah, tidak ada berkaitan dengan yang hidup atau pun yang mati, atau pun, eh!! sapa-sapa ja lah! Kalau kmu pernah dangar, baca sja tia, Bismillahirrahmanhirahim,

Ada ne kisah pasal tiga budak yang berkawan baik ne, namanya buduh, pasal sama otak, lain ne nama durang, macam kita jua bah, ada hari atu, durang tiga ane main bula sama2, yatah time atu kan penalty wah, si pasal ane jadi keeper kan yatah, si otak ane menshoot, kali nya, jauh bah tepelanting bula ah kedalam hutan ah, sama mcm si joe menshoot.. kalinya, si pasal ane masuk ya ke dalam hutan, mncari bula ah, durang buduh sama otak ane duduk lah kan sambil memaloi,

smpai 2 jam udah si pasal ane nda nda pndai kluar2,

si buduh: ui tak! knapa ya ne si pasal nda pndai kluar2 ah, bhapa ya kann?
si otak: eh, ko tnya aku knapakan?? mcm tah ku masuk ke dalam atu sama ia tdi! sorang jua ya!
si buduh: eh, awu ah, buduh ku ah,
si otak: andang jua, mun nama mu catu,
si buduh:bah, bah, lakastah ke balai pulis eh, ingau krang indung nya ah, mmbaie pacah tlinga tu mun mama teriak arh kita nyamuu,

pastu, bjalan tia nah, durang, mnuju ke balai polis, msa bjalan atu, si otak ane makan pisang, udah kn smpai arh pulis atu, ada tia nah ambuk ah, dua tiga ekong mengajakan si otak nah, pasal mkan pisang, si buduh ne biarkn sja tia, pasal buduh kan,

sudah masuk balai atu,

pulis: eh lai, ada apa ne? mau cari sapa ah?
si buduh: eh, awu ah, sapa ku carikan tdi ah?
pulis: ahaha, cali kpala utak mu ah, jgn cari pasal arh balai pulis ane ah!!
si buduh: ohh, aaaaahhhhhhhhh, bru tah ku ingat nah, aku ke sini ane mencari pasal wah! tq eh psal gtau aku,
pulis: eh ane mlampau ne ah, kataku jgn kurang ajar,
si buduh: astah, aku mncari si pasal wah!!
pulis: eh, buduh kali ko ane!!
si buduh: eh, lurus tah bnar tu, andang nama ku buduh nyamuu!!
pulis: eh, bedebah punya budak!! mana otak mu ane kann??
si buduh: otak?? eh, awu ah, si otak ah, ampai2 jua ia diluar ah kna krajakan uleh ambuk ah!!
pulis: eh, mmbari panas ati nee,, mari msuk ikut pnjara!!!

msuk tia nah si buduh ah di panjara, antah smpai ane pun mseh kalii di penjara, si otak antah eh, mun kna krajakn atu, ne nah, akibatnya nah, jdi tarzan tia nah di hutan ah, ahhh, si pasal lagii, rupanya andang sasat tu anak ah, dngar crita kan, si pasal ane smpai udah ke england ne msih menguyung bula, kata urng nya, ia jdi referee udah, nda kmu liat kah?? yng menguyung bula sana sini atu ah, eh, si pasal wah tuu, jdi referee ya udah x ahh,

* aku tau ane inda calii, tpi bgiku cali pulang, at least sdakah kn lah ktawa atu arh kuu, ahaha,

-Amirul #94

No comments:

Post a Comment